نویان شیمی ایستا - مواد اولیه شیمیایی
تماس با ما: 09129573799 - 02140881343
نویان شیمی ایستا - مواد اولیه شیمیایی
تماس با ما: 09129573799
پلی وینیل الکل

پلی وینیل الکل

امکان ارسال سریع: دارد

ارسال و بسته بندی به تمامی ایران فراهم است.

ارسال سریع به تمامی ایران

موجود در انبار تهران

بــهــترین قــــیمت و کـــــیفـیت

قیمت تضمینی در خریدهای عمده

مشاوره رایگان پیش از خرید

پشتیبانی تا تحویل کالا

امـــکان مرجــوع مـــحصول

مرجوع محصول در صورت عدم تطابق

پلی وینیل الکل چیست؟

پلی وینیل الکل یک پلیمر پلی هیدروکسی سفید رنگ متمایل به زرد بوده و شکل ظاهری آن جامد پودری شکل یا گرانوله است. قابل ذکر است که بدانید این ماده شیمیایی را با عناوین دیگری مانند PVOH و PVAL نیز می‌شناسند.

این ماده یک پلیمر مصنوعی به‌حساب می‌آید که حلال در آب است. مزایای پلی وینیل الکل بسیار زیاد بوده و برای اولین‌بار در سال 1924 میلادی توسط دانشمندانی آلمانی به نام‌های هرمان و هانل کشف شد و بعد از گذشت 15 سال برای نخستین‌بار به شکل تجاری در آمریکا تولید شد و به بهره‌وری رسید.

کاربرد پلی وینیل الکل در تشکیل فیلم، امولسیون و همچنین کیفیت چسب بسیار مشهود بوده و ازآنجایی‌که یک مادة انعطاف‌پذیر اما قوی است، از آن به‌عنوان یک مانع اکسیژن استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که بدانید این ماده بدون بو و غیرسمی بوده و در مقابل گریس‌ها، روغن‌ها و حلال‌ها از خود مقاومت نشان می‌دهد.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره این ماده و روش تولید پلی وینیل الکل به دست آورید، تا انتهای این متن همراه ما باشید.

پلی وینیل الکل چیست؟

پلی وینیل الکل از پلی وینیل استات‌ها و از جابه‌جاشدن گروه‌های استات به‌وسیله گروه‌های هیدروکسیل حاصل می‌‌شود. کاربرد پلی‌وینیل الکل که پلیمری مصنوعی بوده و در آب حل می‌شود این است که به‌عنوان غلیظ کننده و همچنین پایدارکننده امولسیونی در فرمولاسیون پلی وینیل استات‌ها استفاده می‌شود.

فرمول شیمیایی این ماده x(C2H4O) بوده و با شکل پودری و رنگ سفید مایل به کرمی که دارد، در سایت نویان شیمی در کیسه‌های 25 کیلوگرمی با بهترین کیفیت و قیمت به فروش می‌رسد.

ازجمله موارد استفاده این ماده شیمیایی می‌توان به استفاده از آن در پزشکی، صنعت نساجی، صنعت داروسازی و تولید محصولات آرایشی اشاره کرد.

روش تولید پلی وینیل الکل به چه صورت است؟

برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که این ماده برخلاف بیشتر پلیمرهای وینیل از طریق پلیمریزاسیون تولید نمی‌شود، چرا که مونومر وینیل الکل در مقابل استات آلدئید تاوتومر از لحاظ ترمودینامیکی ناپایدار است.

در حقیقت ماده اولیه در تولید PVA مونومر وینیل استات بوده و از طریق پلیمریزاسیون مونومر و بعد از طریق هیدرولیز جزئی تولید می‌شود. در این هیدرولیز گروه استر PVAc با گروه هیدروکسیلی جا به‌ جا می‌شود و در آخر با حضور سدیم هیدروکسید به‌عنوان کاتالیست، فرایند و چرخه تولید کامل می‌شود.

لازم به ذکر است که بدانید با اضافه‌ کردن عامل محلول صابونی‌ شدن آن هم به‌ صورت تدریجی، PVA رسوب‌ کرده و بعد آن را شسته و به‌ خوبی خشک می‌کنند.

کاربرد پلی وینیل الکل شامل چه مواردی می‌شود؟

دامنه کاربرد پلی وینیل الکل بسیار گسترده بوده و از آن در مصارف گوناگون و صنایع مختلفی استفاده می‌شود. در این قسمت قصد داریم تا دامنه کاربرد پلی وینیل الکل اشاره کنیم:

  • در نگهداری پارچه و انواع منسوجات و به‌طورکلی در صنعت نساجی کاربرد دارد.
  • از آن برای پوشاندن و نایلون کردن مواد غذایی استفاده می‌شود، بنابراین هیچ‌گونه ضرر و خطری برای سلامتی انسان نداشته و جالب است که بدانید 31.4% از این ماده در جهان صرف بسته‌بندی مواد غذایی می‌شود.
  • این ماده در ماهیگیری نیز کاربرد گسترده‌ای داشته و نحوه عملکرد آن به این صورت است که مقداری از آن را روی قلاب قرار می‌دهند و بعد از واردشدن قلاب به درون آب، ازآنجایی‌که این ماده محلول در آب است، در آب جریان پیدا کرده و ماهی‌ها را به سمت قلاب جذب می‌کند.
  • برای ساخت و تولید دستکش‌های محافظتی پوست از این ماده استفاده می‌کنند، چرا که مقاومت بسیار زیادی در برابر خوردگی داشته و در مقابل انواع ترکیبات آلیفاتیک، آروماتیک، انواع حلال‌های کلردار و… مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می‌دهد.
  • کاربرد پلی وینیل الکل تنها در موارد ذکر شده خلاصه نشده و کاربرد بسیار زیادی در صنعت پزشکی نیز دارد. از این ماده در صنعت پزشکی به عنوان پوشش روی قرص‌ها، تولید لنز چشم، بافت‌های مصنوعی مانند قلب، غضروف، پوست و… استفاده می‌شود.

داشتن ویژگی‌هایی مانند خاصیت الاستیسیته، مقدار بالای آب موجود در ساختار آن و سازگاری بالای آن با بدن انسان، آن را به یک گزینه عالی در بافت زنده تبدیل کرده است.

  • از این ماده همچنین قطره مخصوص چشم نیز تولید شده که از آن به‌عنوان اشک مصنوعی و درمان خشکی و درد چشم استفاده می‌شود.
  • ازآنجایی‌که این ماده حلال در آب است، بنابراین از آن برای تولید چسب PVA مخصوص کاغذ استفاده می‌شود.
  • از اصلی‌ترین و عمده‌ترین کاربرد پلی وینیل الکل می‌توان به استفاده از آن به‌عنوان ماده اولیه در تولید شوینده‌ها مانند مایع ظرف‌شویی اشاره کرد.

مزایای پلی وینیل الکل چیست؟

ازجمله مزایای پلی وینیل الکل می‌توان به خاصیت تشکیل فیلم، امولسیون و چسبندگی بسیار عالی آن اشاره کرد. این ماده پلیمری آلی دارای اکسیژن است و در برابر روغن، گریس و حلال‌ها بسیار مقاوم بوده و مقاومت کششی و انعطاف‌پذیری بسیار زیادی نیز دارد. با این تفاسیر این مزایا و خصوصیات به رطوبت بستگی داشته و آب جذب شده در سطوح رطوبت بالاتر به‌عنوان نرم‌کننده عمل کرده و همین موضوع باعث کم‌شدن مقاومت کششی پلیمر و در عوض افزایش طول و پارگی آن می‌شود.

مزایای پلی وینیل الکل به‌طورکلی در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • دارای خاصیت امولوسیون کنندگی و چسبندگی بالا
  • مقاومت در برابر نفت و انواع حلال‌
  • عدم نیاز به نفت برای تولید و ساخت پلی وینیل الکل
  • چگالی اتصال عرضی و همچنین مقاومت بالا در برابر رطوبت

 

فروش پلی وینیل الکل

پلی وینیل الکل ماده‌ای پلیمری است که آن را با نام اختصاری PVA می‌شناسند. فرمول شیمیایی این پلیمر مصنوعی x(C2H4O) بوده که کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد. این ماده دارای یک سری ویژگی‌ها است که به خاطر این ویژگی‌ها از آن در صنعت پزشکی و داروسازی استفاده می‌شود؛ این ویژگی‌ها عبارت‌اند از سازگاری زیستی بالا، تمایل پایین به چسبندگی پروتئینی و میزان مسمومیت کنندگی بسیار پایین.

درصورتی‌که غلظت این محلول پلیمری بیشتر از 5 درصد باشد، برای ماهی‌ها مسمومیت ایجاد کرده و روند تجزیه‌پذیری زیستی آن را در دل طبیعت کند می‌کند. این ماده را با نام‌های مختلف دیگری مانند PVA، اتانول، پلی اتانول، پلی ویول و لمول نیز می‌شناسند و لازم به ذکر است که بدانید این محلول به‌صورت هوازی و غیرهوازی قابل‌تجزیه در طبیعت بوده و به دو شکل جامد و محلول آبی موجود است.

شما می‌توانید برای خرید پلی وینیل الکل سایت نویان شیمی را انتخاب کنید؛ این سایت انواع مواد شیمیایی را به‌صورت خرده و انبوه به فروش می‌رساند و سابقه و تجربة بسیار زیادی در زمینه فروش انواع محصولات شیمایی و… دارد.

جمع‌بندی

ماده‌ای پلیمری و مصنوعی است که فرمول شیمیایی آن x(C2H4O) است. این ماده محلول در آب بوده و مقاومت بالایی در برابر روغن‌ها، گریس‌ها و نفت دارد.

ازجمله مزایای پلی وینیل الکل می‌توان به خاصیت تشکیل فیلم، امولسیون کنندگی و چسبندگی بسیار عالی آن اشاره کرد. دامنه کاربرد پلی وینیل الکل بسیار گسترده بوده و در بسیاری از صنایع کاربرد دارد؛ درباره کاربردهای این محلول به طور کامل در این مقاله صحبت کردیم.

برای خرید این ماده و استعلام قیمت پلی وینیل الکل می‌توانید با کارشناسان و مشاوران سایت پرمخاطب نویان شیمی تماس گرفته و بعد از کسب اطلاعات لازم، خرید خود را با بهترین قیمت و کیفیت به‌صورت آنلاین و اینترنتی ثبت کنید.

فروش پلی وینیل الکل

  • فروش pva2088
  • فروش pva2488
  • فروش پلی وینیل الکل تایوان و چین
  • بسته بندی در کیسه های25 کیلوگرمی

موجود در انبار تهران

جهت ثبت سفارش و استعلام قیمت تماس حاصل بفرمایید.

مدیریت فروش امامی

02177093815-09129573799

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
منو
خانه
تماس با ما