نویان شیمی ایستا - مواد اولیه شیمیایی
تماس با ما: 09129573799 - 02140881343
نویان شیمی ایستا - مواد اولیه شیمیایی
تماس با ما: 09129573799
ادتا (EDTA)

ادتا (EDTA)

امکان ارسال سریع: دارد

ارسال و بسته بندی به تمامی ایران فراهم است.

ارسال سریع به تمامی ایران

موجود در انبار تهران

بــهــترین قــــیمت و کـــــیفـیت

قیمت تضمینی در خریدهای عمده

مشاوره رایگان پیش از خرید

پشتیبانی تا تحویل کالا

امـــکان مرجــوع مـــحصول

مرجوع محصول در صورت عدم تطابق

ادتا (EDTA) چیست؟

اتیلن دی آمین تترا استیک اسید که به اختصار ادتا (EDTA) خوانده می شود دارای فرمول شیمیایی C10H16N2O8 است و ساختار مولکولی آن به فرم زیر است. این محصول معمولا به شکل نمک و در ترکیب با سدیم به صورت ادتا 2 سدیم و 4 سدیم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ادتا 2 سدیم

این نمک دارای فرمول شیمیایی C10H14N2Na2O8 است که یک کلاته کننده قوی بوده و برای محاصره نمودن یون های چند ظرفیتی مانند کلسیم عملکرد بسیار خوبی دارد. از همین رو در صنایع دارویی، غذایی، تصفیه آب و آرایشی بهداشتی کاربرد دارد.

ادتا 4 سدیم

تترا سدیم ادتا (ادتا ۴ سدیم) که وزن مولکولی آن ۳۸۰.۱۷۱ است و فرمول مولکولی ادتا چهار سدیم C۱۰H۱۲N۲Na۴O۸ می‌باشد که در محصولات قلیایی مانند صابون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد ادتا

این ماده به طور گسترده در صنایع  مختلف مانند صنعت خمیر و کاغذ سازی، مواد غذایی و همچنین در پزشکی و داروسازی کاربرد دارد.

کاربرد ادتا در شوینده ها

محلول های پاک کننده و شوینده ها اغلب دارای ادتا می باشند زیرا یون ها با ایجاد پیوند با ادتا تمایل خود برای رسوب شدن یا تداخل با صابون‌ها و شوینده‌ها از دست می‌دهند. به همین دلیل در صابون سازی اغلب از این ماده استفاده میشود .

کاربرد ادتا در دندان پزشکی

این ماده در داروسازی و پزشکی و دندان پزشکی کاربردهای فراوانی دارد. در دندان پزشکی از آن برای درمان کانال رشته دندان استفاده می شود.

کاربرد ادتا در صنایع غذایی

EDTA نوعی ماده شیمیایی است که به غذاها و نوشیدنی های خاصی اضافه می شود تا به آنها کمک کند رنگ و طعم خود را حفظ کنند. به عنوان مثال در تولید مواد غذایی مانند سودا، مواد غذایی کنسرو میوه و سبزیجات، شیرین کننده های غیر مغذی، چاشنی هایی مثل سس مایونز، سس سالاد کاربرد دارد.

کاربرد ادتا در صنعت آب و فاضلاب

توسعه صنایع مختلفی چون صنعت فولاد، معدن و آبکاری فلزات باعث شده‌است آب‌های آلوده به فلزات مضر حاصل از پسماند کارخانجات، وارد چرخه طبیعت شود. از طریق آشامیدن مستقیم و استفاده از گیاهان و حیواناتی که از این آب ها تغذیه کردند آلودگی‌ها وارد بدن انسان می‌شوند که عوارض خطرناکی را برای انسان در پی دارد. از این رو تصفیه آب به بهترین شکل ممکن بسیار اهمیت دارد.

کاربرد ادتا در لوازم آرایشی و بهداشتی

فروش ادتا دو سدیم در لوازم آرایشی: در بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی از ادتا استفاده می‌شود. ادتا ماندگاری لوازم آرایشی را افزایش می‌دهد و رنگ و بوی آنها را حفظ می‌کند. در محصولاتی مانند ضد آفتاب‌ها، لوسیون‌ها، نرم کننده‌ها و دیگر محصولات مراقبت از پوست از ادتا استفاده می‌کنند.

  • فروش ادتا 2 سدیم و4 سدیم
  • ادتا برند NCI چین(پنگوئن نشان)
  • بسته بندی در کیسه های 25 کیلوگرمی
  • موجود در انبار تهران

جهت ثبت سفارش و استعلام قیمت تماس حاصل بفرمایید.

مدیریت فروش خانم امامی

02177093815-09129573799

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
منو
خانه
تماس با ما