نویان شیمی ایستا - مواد اولیه شیمیایی
تماس با ما: 09129573799 - 02140881343
نویان شیمی ایستا - مواد اولیه شیمیایی
تماس با ما: 09129573799
سدیم لوریل سولفات SLS رشته ای

سدیم لوریل سولفات SLS رشته ای

امکان ارسال سریع: دارد

ارسال و بسته بندی به تمامی ایران فراهم است.

ارسال سریع به تمامی ایران

موجود در انبار تهران

بــهــترین قــــیمت و کـــــیفـیت

قیمت تضمینی در خریدهای عمده

مشاوره رایگان پیش از خرید

پشتیبانی تا تحویل کالا

امـــکان مرجــوع مـــحصول

مرجوع محصول در صورت عدم تطابق

سدیم لوریل سولفات SLS رشته ای چیست؟

همه ما در شستشوهای روزانه از سدیم لوریل سولفات (SLS) رشته ای استفاده می‌کنیم؛ این ماده در واقع همان چیزی است که مایع را به فوم تبدیل و کف ایجاد می‌کند. اس ال اس یکی از بهترین و قوی‌ترین پاک‌کننده‌های سنتزی است و به دو شکل پودری و رشته‌ای تولید می‌شود. این ماده خواص گوناگونی مانند کف‌کنندگی، پف‌دهنده، از بین بردن چربی‌ها و… را دارد و در صنایع و تولید مواد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

SLS در محصولات شوینده تنش آب را از بین می‌برد و با ایجاد کف، حس بسیار لذت‌بخشی را به افراد در زمان شستشو انتقال می‌دهد. سدیم لوریل سولفات نوعی سورفکتانت است و در بسیاری از مواد شوینده وجود دارد؛ به همین دلیل باید به طور کامل با آن آشنا شوید. در این مقاله ما تمام نکات ضروری مانند مشخصات، خواص، کاربردها، عوارض  و خرید این ماده را بررسی می‌کنیم.

سدیم لوریل سولفات sls رشته‌ای چیست؟

سدیم لوریل سولفات sls رشته‌ای ماده اولیه در انواع شوینده‌هاست. بسیاری از ما تنها زمانی مواد شوینده را مؤثر می‌دانیم که کف تولید کنند؛ البته باید بدانید این تصور اصلاً درست نیست؛ اما با این وجود سدیم لوریل سولفات با ایجاد کف استفاده از این مواد را برایمان لذت‌بخش و حس تمیزی را نیز به ما منتقل می‌کند.

البته نباید قدرت آن در از بین بردن چربی‌ها و کثیفی‌ها را نادیده گرفت! به دلیل همین خواص بسیار عالی و همچنین قیمت پایین، از آن در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. در ادامه بیشتر با مشخصات و ویژگی‌های آن آشنا می‌شوید.

مشخصات سدیم لوریل سولفات sls رشته ای
جرم مولکولی 38/288 گرم بر مول
شکل ظاهری رشته‌ای و پودری
دانسیته 01/1 گرم برسانتی متر مکعب
نقطه ذوب 206 درجه سانتی گراد

SLS  به طور کلی از منابع نفتی و گیاهی مانند نارگیل و روغن هسته نخل استخراج و ایجاد می‌شود. در ابتدا این روغن‌ها را به واحدهای گلیسیرین و اسیدهای چرب (مانند اسید لوریک) تقسیم می‌کنند. این اسید لوریک جداسازی و هیدروژنه می‌شود و از این واکنش لوریل الکل به وجود می‌آید.

پس از این مرحله لوریل الکل با گوگرد ترکیب و در نتیجه سدیم لوریل سولفات تشکیل می‌شود. این ماده کاربردهای زیادی در صنعت دارد و در ادامه این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

کاربردهای اصلی سدیم لوریل سولفات sls رشته‌ای

در بخش زیر تمام موارد مصرف این ماده را برایتان شرح می‌دهیم:

  • رایج‌ترین کاربرد این ماده در تولید شامپوها، شامپوهای بدن و انواع نرم‌کننده است و با ایجاد کف، چربی‌های کف سر را از بین می‌برد.
  • به عنوان سورفکتانت در ساخت صابون‌ها و شامپوها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • از این ماده همچنین به عنوان پاک کننده در کف گاراژ، شوینده‌های کارواش‌ها و همچنین چربی‌زدایی موتورها استفاده می‌کنند.
  • SLS در تولید خمیردندان نیز کاربرد دارد و به از بین بردن باکتری‌ها و همچنین جدا کردن ذرات غذا کمک می‌کند.
  • در صنایع نساجی و نفت و گاز نیز این ماده کاربرد زیادی دارد.
  • در داروسازی از سدیم لوریل سولفات نیز برای بهبود بافت کپسول و قرص استفاده می‌کنند.
  • علاوه بر موارد بالا این ماده شیمیایی در صنعت پزشکی نقش مهمی به عنوان ملین دارد و همچنین به داروی آسپرین اضافه می‌شود و انحلال‌پذیری آن را افزایش می‌دهد.

حال که با کاربردها و مزایای این محصول آشنا شدید، باید بدانید در کنار تمام این موارد، عوارضی را نیز به همراه دارد؛ بنابراین قبل از مصرف حتماً همه این خطرات را نیز در نظر بگیرید. در بخش زیر این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

بررسی دقیق عوارض سدیم لوریل سولفات sls رشته‌ای

سدیم لوریل سولفات نیز مانند هر ماده شیمیایی دیگر عوارض خودش را دارد که در ادامه آن‌ها را شرح خواهیم داد.

تحریک پذیری بالا

بر اساس آزمایشی که پژوهشگران آلمانی روی 1600 بیمار انجام دادند، متوجه شدند که تقریباً 42 درصد از آن‌ها واکنشی تحریک کننده نسبت به سدیم لوریل سولفات داشتند. در واقع تماس زیاد این ماده با پوست، باعث سوزش آن و در صورت قطع این تماس، سوزش آن کم می‌شود. از طرفی جالب است بدانید هر چقدر آب مورد استفاده با این ماده گرم‌تر باشد، تحریک‌کنندگی و سوزش آن نیز بیشتر است.

حساسیت پوست

این ماده در برخی از موارد شدید حساسیت، خارش و خشکی پوست را ایجاد می‌کند. سدیم لوریل سولفات محرک پوست است   و باعث کم‌آبی آن می‌شود. احتمالاً شما گاهی اوقات پس از حمام احساس سفتی و خشکی پوست دارید و دلیل آن دقیقاً همین ماده است. علاوه بر این گاهی اوقات وجود سدیم لوریل سولفات در خمیر دندان نیز در دهان افراد زخم‌های سطحی به وجود می‌آورد.

با وجود تمام این موارد شما برای مصرف و استفاده از آن باید حتماً نکات ایمنی متفاوتی را در نظر بگیرید. SLS باید از اکسیدکننده‌ها و اسیدهای قوی دور و همچنین در دمای محیط نگه داری شود. با انجام این کارها دیگر خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که شما باید رعایت کنید، خرید این ماده از منابع معتبر است. در بخش زیر بیشتر این موضوع را شرح خواهیم داد.

از کجا باید لوریل سولفات sls رشته ای باکیفیت را تهیه کنیم؟

برای خرید این ماده شما باید به موارد متفاوتی مانند تاریخ انقضا، نحوه مصرف، مرکز خرید و… توجه کنید. حتماً فروشگاهی را انتخاب کنید که به صورت کاملاً ایمن و با کیفیتی عالی این ماده شیمیایی را در اختیارتان قرار دهد. نویان شیمی از بزرگ‌ترین و معتبرترین تأمین‌کنندگان انواع مواد شیمیایی در ایران است و با ضمانت کامل ماده موردنظر را به شما عرضه می‌کند.

تیم ما در تمام مراحل تأمین، ارسال، مشاوره و… کاملاً حرفه‌ای عمل می‌کند و تمام محصولات بهترین قیمت و کیفیت را دارند. علاوه بر این مشاوران ما به صورت کامل شما را راهنمایی و تمام ابهاماتتان را رفع می‌کنند.

توصیه می‌کنیم اگر سؤال یا نیاز به راهنمایی برای خرید دارید، حتماً با ما تماس بگیرید و برای اطلاع از قیمت دقیق و جزئیات کالا، به فروشگاه اینترنتی نویان شیمی مراجعه کنید.

نکات پایانی در مورد سدیم لوریل سولفات sls رشته ای

در این مقاله با تمام اطلاعات و نکات لازم در مورد سدیم لوریل سولفات sls رشته ای آشنا شدید. با توجه به این نکات متوجه شدید که این ماده شیمیایی در کنار تمام مزایا و کاربردها، عوارض خودش را نیز دارد؛ به همین لیل حتماً باید در هنگام خرید و مصرف دقت زیادی به خرج دهید.

سعی کنید حتماً در تمام این مراحل با افراد حرفه‌ای در ارتباط باشید و بهترین تصمیم‌ها را بگیرید. کارشناسان تیم ما بهترین گزینه برای این کار هستند و به صورت کاملاً دلسوزانه و باحوصله همه دغدغه‌ها و نگرانی‌هایتان را رفع می‌کنند؛ بنابراین با ما در تماس باشید.

تمام نظرات و تجربه‌های خود را در قسمت زیر برایمان بنویسید و این مقاله بسیار کاربردی و مفید را برای افرادی که قصد خرید و یا مصرف این ماده را دارند نیز بفرستید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
منو
خانه
تماس با ما